• Passa på! Just nu 10% extra rabatt
Ange kod: Sova10 i kassan

Leveranspolicy

Senast uppdaterad: 17 oktober 2025

Välkommen till Sovprofiset Sverige AB, din pålitliga svenska destination för premiumsängkläder, madrasskydd, kuddar och hushållsartiklar.
Vi är stolta över att se till att din beställning når dig säkert, snabbt och i perfekt skick.
Ta gärna en stund för att se över hela vårt fartygpingpolicyn nedan.

1. Frakttäckning

Vi för närvarande dlevereras endast inom Sverige.
Alla beställningar skickas direkt från vårt lager i Sävsjö, Sverige.
Tyvärr erbjuder vi inte internationell frakt för närvarande.

2. Fraktmetoder och fasta priser

För att säkerställa pålitliga och punktliga leveranser samarbetar vi medPostNord, Sveriges mest betrodda budfirma.

Leveransmetod

Leveranstid

Spårning

Fast ränta

PostNord Standard

1–3 arbetsdagar(Mån - Lör)

Inga

39 kr

PostNord MyPack Collect

1–2 arbetsdagar(Mån - Lör)

Ja (spårbar)

75 kr

Leveranstiderna är uppskattningar och kan variera något beroende på din plats, helgdagar eller väderförhållanden.

3. Orderbehandlingstid

  • Beställningar bearbetasinom 1–2 arbetsdagar(Mån - Lör)efter lyckad betalningsbekräftelse.

  • Beställningar gjorda efter 17:00(GMT+01:00) Centraleuropeisk standardtid (Stockholm)kommer att behandlas nästat arbetsdag.

  • Vi behandlar eller skickar inte beställningar på söndagar eller svenska helgdagar.

  • Du kommer att återfå ett orderbekräftelsemejl när ditt köp har lagts och ett leveransbekräftelsemejl när det harn avsänd.

4. Beräknad leveranstid

Efter att din beställning har behandlats och skickats är den beräknade leveranstiden:

  • 1–3 arbetsdagar(Mån - Lör)för PostNord Standard

  • 1–2 arbetsdagar(Mån - Lör)för PostNord MyPack Collect

Kunder i avlägsna eller lantliga områden kan uppleva något längre leveranstidry tider.

5. Fraktkostnader och moms

  • Alla priser och fraktkostnadervisas på vår webbplats inkluderar 25 % moms (mamma).

  • Fraktavgifterna är fasta och tillämpas automatiskt i kassan.

  • Du kommer att se din slutsumma (inklusive frakt + moms) innane slutför ditt köp.

6. Sista beställningstid

Beställningar mottagnad före 17:00(GMT+01:00) Centraleuropeisk standardtid (Stockholm)kommer att börja handläggas samma dag.
Beställningar som görs efter 17:00 kommer att tas bortbehandlas nästa arbetsdag.

7. Avbokning av order

Vi förstår att planer ibland ändras.
Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta oss på [email protected] inom 12 timmar efter att den placerats.
När beställningen har gått in i bearbetnings- eller leveransfasen kan den inte avbrytas utan hanteras istället via vår Retur- och återbetalningspolicy.

8. Förpackning och hantering

Varje vara inspekteras noggrant och förpackas med skyddande material för att förhindra skador under transport.
Vi använder miljövänliga, återvinningsbara förpackningar där det är möjligt för att minimera vår miljöpåverkan.

9. Spåra din beställning

Om du valde PostNord MyPack Collect får du ett spårningsnummer när din beställning skickas.
Du kan spåra din försändelse på www.postnord.se med hjälp av ditt spårningsnummer.
Standardfrakt (39 kr) inkluderar inte spårning i realtid.

10. Skadade, saknade eller förlorade paket

Om ditt paket anländer skadatOm den är ofullständig, vänligen kontakta oss inom 48 timmar efter att du mottagit den.
E-post [email protected] och inkludera:

  • Ditt ordernummer

  • Tydliga foton av den skadade förpackningen eller produkten

  • En kort beskrivning av problemet

Vi kommer att undersöka ärendet och ordna en ersättning eller återbetalning inom kort.e med vår Retur- och återbetalningspolicy.

Om ditt paket förloras under transporten kommer vi att samordna med PostNord för att hitta eller ersätta det utan extra kostnad.

11. Misslyckad leverans eller felaktig adress

Vänligen dubbelkolla dina leveransuppgifter innan du bekräftar din beställning.
Sovprofiset Sverige AB ansvarar inte för försenade, förlorade eller returnerade paket på grund av:

  • Felaktiga eller ofullständiga leveransadresser

  • Mottagaren var inte tillgänglig under leveransförsök

  • Filför att hämta ett paket från utlämningsstället inom PostNords väntetid

Om paketet returneras till oss kan vi skicka om det när kunden har betalat den extra fraktkostnaden.

12. Förseningar utanför vår kontroll

Leveranstiderna är uppskattningar och kan påverkas av:

  • Väderstörningar

  • Helgdagar

  • Förseningar från bud

  • Hög säsongsefterfrågan

Även om vi alltid strävar efter att leverera i tid, kan Sovprofiset inte hållas ansvarigt för förseningar orsakade av externa faktorer.

13. Hållbar sjöfart

Vi bryr oss om vår planet. Sovprofiset samarbetar med kurirer somo stödja klimatkompenserade leveransalternativ, och vi använder minimal och återvinningsbar förpackning närhelstr möjligt.


14. Kundsupport

Om du har några frågor om din beställning, leveransstatus eller leverans, vänligen kontakta vårt vänliga supportteam. Vi hjälper dig gärna!

Företagsnamn: Sovprofiset Sverige AB

Registreringsnummer: 559430-4098

Momsregistreringsnummer: SE559430409801

Adress: Sovproffset Sverige AB, Slakterigatan 29, sävsjö 57633, Sweden

Telefon: +46 76-316 50 62

E-post: [email protected]

Öppettider: 09:00–18:00 (mån–lör), (GMT+01:00) Centraleuropeisk standardtid (Stockholm)


15. Policyuppdateringar

Vi kan ibland komma att uppdatera vår leveranspolicy för att återspegla ändringar i budtjänster, priser eller leveransalternativ. Eventuella uppdateringar kommer att publiceras på den här sidan med ett reviderat "Senast uppdaterad"-datum.